Boomklever is behendige klauteraar

Ik vind het altijd weer mooi om te kijken naar een Boomklever.
Het zijn prachtig stroomlijnde vogeltjes en vaak zeer actief.
Onlangs kon ik er weer eens eentje een paar dagen achtereen observeren bij de voedertafel.




Denk niet dat een Boomklever steeds lang voor je blijft zitten poseren, ze vliegen af en aan en zitten slechts af en toe even stil. Het is dus wel een kwestie van geduld om deze mooie vogel een beetje leuk op de foto te kunnen krijgen.



Deze Boomklever had het heel druk met voer verzamelen. Hij was steeds maar even bij de voedertafel om vervolgens zijn buit tussen de groeven van de boomschors van een oude boom te drukken. Op een gegeven moment wist ik wel de plekjes waar hij iedere keer even ging zitten als hij terug kwam naar de voedertafel.




Gelukkig ging hij ook af en toe even in een struikje zitten en dat is, vind ik, wel het mooiste als hij in een  natuurlijke omgeving zit en als hij dan ook nog even een mooie karakteristieke houding aanneemt, ja dan is mijn dag weer helemaal goed....
En voor wie denkt: hoe zit dat ook al weer met de Boomklever en de Boomkruiper, kijk dan even op de blog die ik eerder heb gemaakt Boomklever of Boomkruiper.

Reacties

  1. Hoi Coby,

    Je zit daar wel in een pracht omgeving.
    We hebben weer genoten van deze prachtige serie foto's.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt de boomklever prachtig weergegeven Coby! Een mooi gestroomlijnd kleurrijk vogeltje in een prachtig decor! Complimenten!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Coby,
    Mooi is hij toch, die boomklever. En mooi in beeld gebracht, vooral foto 4 vind ik mooi. Ik zie ze regelmatig hier rondom het huis op de bomen. Maar zodra je de camera pakt, in een tel, naar de achterkant van de stam. Des te leuker als het wel eens lukt en gelukkig zijn voedertafels in trek.
    Groeten,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hij is mij nog te vlug af maar ik krijg steeds meer geduld,wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit weer mooi om naar te kijken. Het blijven mooie vogels om te zien.
    Dank dat we weer even mee mochten genieten!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geef mij zo'n voedertafel. Goed gedaan, Coby! Mooie shots.
    Groeten,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, wil die vogel ook wel in mijn tuin hebben, maar daar komen alleen maar mussen en koolmezen, waar ik wel erg van kan genieten als ik ze zie.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's Coby.
    De onderste 2 vind ik het mooist. De natuurlijke leefomgeving vind ik mooier dan op een voedertafel.
    Ik heb ze nog niet vaak voor lens gehad helaas. Jij hebt ze in ieder geval mooi te pakken.

    Gr.
    Arne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Coby

    Prachtige opnames van deze boomklever.
    Helaas heb ik alleen mussen en koolmeesjes en af en dan een vlaamsegaai in mijn tuintje.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een leuke serie Coby.
    Die beestjes zijn watervlug dus ik vond het een hele prestatie dat je hem zo vaak hebt kunnen fotograferen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie opnames weer Coby, en foto 4 en 6 zijn mijn favorieten. Prachtig van kleur, mooie hoek en weer megascherp.

    Moet ik ook eens leren met vogeltjes.

    Fijn weekend Coby.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weet je, deze zie je bij ons dus gewoon nooit. De boomkruiper oke die wil wel maar de klever...nee. En hij is zo veel mooier dan de kruiper maar ik kan hem dus echt niet vinden hoe ik ook zoek. Jij hebt er in ieder geval een er mooie serie van weten te schieten zoveel is zeker....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Coby,

    Die laatste twee vind ik toch het mooist, zo in de natuur. Lekker zo'n klevertje zo dichtbij huis. Vanuit de luie stoel.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Coby,

    Ook ik zie ze toch het liefst in de natuurlijke omgeving zoals op de laatste foto's.
    Niettemin zou ik ze graag in het echt op mijn voedertafel zien ;-)

    Prachtvogeltje, prachtbeelden!

    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland