Recept Bramenlikeur maken

Een eenvoudig recept om bramenlikeur te maken:


Enkele jaren  geleden heb ik voor het eerst bramenlikeur gemaakt. Ik vond het resultaat zo lekker dat ik besloten heb om dat dit jaar ook maar weer eens te doen.
Ik gebruik een heel eenvoudig recept namelijk 1 fles wodka, 500 gr bramen en 250 gr suiker. De bramen even goed schoon maken en een klein beetje pletten. De suiker oplossen in een deel van de wodka en dan alle ingrediënten in een grote weckfles of andere goed afsluitbare fles doen. Minimaal 6 weken op een donkere plek zetten en regelmatig even roeren of eventueel omschudden. Na 6 weken de bramen verwijderen en de likeur in flesjes gieten. De bramen zijn trouwens nog heerlijk op ijs of een ander toetje.
Ik wacht nu dus geduldig tot de 6 weken voorbij zijn en hoop dan weer heerlijke bramenlikeur te hebben.
Je kunt de likeur gewoon drinken, maar het is ook heerlijk om het te drinken met wat ijsblokjes. Pas wel op met het hoge alcoholpercentage in combinatie met de zoete smaak, drink met mate!


Deze blog is voor het eerst gepubliceerd op 27 augustus 2018 en bijgewerkt op 5 november 2021

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland