Boek: Natuurkieker in Drenthe

Er komt een boek van Natuurkieker!
Ik had er hier en daar al eens melding van gemaakt dat ik bezig ben om een boek te maken.
Het zal de vaste volgers ook wel opgevallen zijn dat er de laatste tijd een stuk minder blogs op de natuurkiekerblog verschijnen.
Dat alles heeft  in belangrijke mate te maken met het enorme werk dat het schrijven en samenstellen van een boek met zich meebrengt.
Een tijdrovende klus, maar tevens een boeiend avontuur want ja, hoewel ik me onder andere middels het bloggen wel veel bezig houd met schrijven, is een boek maken toch even wat anders.

Veel denkwerk was er van te voren over hoe het boek er uit zou moeten zien en wat er in zou moeten komen. Er is natuurlijk maar beperkt plaats in een boek, dat betekende dat er keuzes gemaakt moesten worden. Soms lastig en moeilijk, maar vooral ook heel leuk, spannend en leerzaam om zo weer eens een  heel onbekend project in te stappen.

Het gaat een boek worden dat gaat over de natuur zoals ik die als Natuurkieker in Drenthe beleef en fotografeer door de seizoenen heen. Je kunt veel natuurbelevenissen die ik in het boek beschrijf ook elders in Nederland beleven, echter de natuuravonturen in het boek en vrijwel alle foto's zijn gemaakt in Drenthe, het wordt derhalve een echt Drents natuurboek.



De titel van het boek is "Natuurkieker in Drenthe" met als ondertitel "waar kijken zien wordt".

Inmiddels is het boek zover gevorderd dat er samen met Vera Bosma van Syllabub een digitale versie van het boek in concept klaar is. Ik moet zeggen dat ik reuze trots ben op het resultaat dat er nu ligt en ik vind het prachtig dat ik het concept van de cover hier nu kan laten zien.
Er worden nu de komende tijd de puntjes op de i gezet en afrondende zaken gedaan zodat het boek uiteindelijk naar Veldhuismedia kan waar het boek gedrukt zal gaan worden.

Het zal een mooi hard cover, gebonden en genaaid boek worden in een vierkant formaat van 22,5 x 22,5 cm met een inhoud van 156 pagina's.
De planning is dat het boek medio november zal verschijnen.
Wie belangstelling heeft voor "Natuurkieker in Drenthe" kan dat van af nu kenbaar maken door
dat te mailen naar natuurkieker@gmail.com


Reacties

  1. Oh wat is dit leuk zeg! Gefeliciteerd, het is er dan nog niet helemaal, je bent een eind op weg, en ik ben zeker in een exemplaar geinteresseerd. Ik zal je mailen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Ghita, er moet zeker nog wel wat gebeuren voor het concept in november als boek verschijnt, maar
      ik ben al erg trots op het resultaat dat er nu ligt. Jij zult als Drenthe-bezoeker vast wel dingen herkennen
      in het boek.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  2. Dat wordt dan een prachtig cadeau van Sint of met kerst. Spannend hoor. De cover ziet er in ieder geval heel mooi uit.
    Groet van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Willemien het natuurkiekerboek zou een mooi cadeau kunnen zijn voor Sint of kerst,
      het zal in ieder geval dan beschikbaar zijn.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  3. wat een avontuur!!! succes met het boek! ☼ ☼ ☼ ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 👍. Wat een onderneming. Ik weet hoeveel werk het is aangezien ik betrokken ben geweest bij het boek " Haaksbergen Nu " . Daar gaat enorm veel tijd in zitten en het maken van keuzes is al een ding op zich.
    Veel succes Coby.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij weet dus uit ervaring Eveline, wat het inhoud en het maken van keuzes was zeker een lastige klus.
      Ik begrijp dat jullie daar ook wel met dilemma's hebben gezeten.
      Het meeste werk zit er nu op en er ligt een prachtig concept dus het eindresultaat in gedrukte vorm
      zou er nog mooier uit moeten gaan zien, spannend!
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd Coby.
    Dit ziet er nu al heel mooi uit.
    Ik hoop dat het een groot succes gaat worden.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit leuk alleen al het lef hebben om dit te beginnen nou dit word zeker een succes iemand die met zoveel enthousiasme zulke mooie reportages kan maken en lyrisch over de natuur kan vertellen en er zo in op gaat, dat is bij voorbaat al geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 2014, het jaar dat "Natuurkieker in Drenthe" uitkomt is ook het Heijmans jaar. Hij was ruim honderd jaar geleden de eerste natuurkieker die steeds weer wist te boeien met zijn natuurbelevenissen. Verrassend, uitnodigend, groen inspirerend. Woorden die pasten bij boeken van Heijmans en zijn vriend Thijsse. Woorden die door Natuurkieker Coby een nieuwe glans hebben gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk Coby! Wat een karwei, maar ook erg spannend en leuk. Mooie titel en ondertitel krijgt het boek.
    Veel succes met het zetten van de laatste puntjes op de i en ook succes met de verkoop.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Gonnie het vergt inderdaad heel veel werk, maar echt heel mooi om een eigen boek te maken.
      Leuk dat de titel je aanspreekt.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  9. Zoooo dat is de kroon op je fotowerk toch.
    Gefeliciteerd hiermee Coby.
    Prachtige cover van je boek, ik ben benieuwd als het zover is en het in de winkel ligt.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Tinie, het is zeker bijzonder om een eigen boek boek te hebben.
      Het zal niet standaard in de winkel liggen.Het krijgt wel een ISBN nummer,
      maar ik geef het in eigen beheer uit.
      Vandaar ook dat je jouw belangstelling via de mail kenbaar kunt maken.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  10. Ha, die Cobie,

    Geweldig zeg! Gefeliciteerd!

    Groet, Ubel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Coby,
    Ik had eerlijk gezegd niet gemerkt dat er wat minder blogjes van je verschenen want ik heb even een zomerstop gehouden, maar dat terzijde.
    Wat geweldig zeg, je eigen boek! ja, daar zal veel tijd en voorbereiding in gaan zitten, maar wat zul je trots zijn als je straks het eerste exemplaar in handen hebt. Het begin is er en ziet er goed uit. Heel veel succes!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Loes, inderdaad een tijdrovende bezigheid, maar dat is fotograferen ook :-)
      Wat er nu in concept ligt ben ik reuze trots op, het wordt een prachtig boek.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  12. That is great Coby! A book from you will certainly be very interesting, i'm sure. A story to follow, for sure.
    Hope all will go well for the rest of this project.
    Regards, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Louise thanks for your nice words, it is really an exciting project!
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  13. Hoi Coby,
    ik wist al een tijdje dat je met een boek bezig was en ik vind het geweldig dat je al zover gevorderd bent :-)
    Ik ben uiteraard heel benieuwd naar je belevenissen al heb ik er hier ook prachtige avonturen van je gezien.
    De kosten van je boek zie ik niet staan maar dat hoor ik vast nog wel :_)
    Hoe dan ook, ik vind het ene geweldige prestatie.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Helma, het klopt dat ik de kostprijs nog niet heb genoemd,
      dat heb ik nog niet helemaal rond, maar dat komt binnenkort.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  14. Dank voor jullie leuke reacties op de eerste berichten van mijn boek.
    Fijn dat er zo positief wordt gesproken, dat geeft vertrouwen voor de rest van het boek :-)
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super gaaf Coby dat er een boek komt. Het kon ook haast niet anders met zoveel kennis van de natuur en je daarbij altijd wéér boeiende blogs met fraaie foto's.

    Ben erg benieuwd naar het eindresultaat ennuh......goeie keuze om het bij Erwin te laten drukken! ;-)

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja het is inderdaad super gaaf dat er straks een eigen boek verkrijgbaar is.
    En ik heb er zeker alle vertrouwen dat Erwin er met zijn mensen van Veldhuis media
    er een fantastisch boek gaan drukken!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een spannend avontuur, Coby! De Grauwe klauwier is fantastisch gekiekt, benieuwd naar de overige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker spannend Heleen en inderdaad komt de grauwe klauwier ook in het boek voor, als
      vogel die zijn belangrijkste broedplek in Drenthe heeft.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  18. Hai Coby,

    Van harte gefeliciteerd. Ik ben ontzettend benieuwd naar je boek en zal er zeker eentje gaan bestellen!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank René ik ben zelf heel content met het concept dat er nu ligt en leuk
      dat je ook een exemplaar wilt hebben.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  19. Hoi Coby,

    Hartstikke goed zeg! Gefeliciteerd alvast. Velen denken erover maar jij hebt het gedaan!

    Groeten
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Robert! Ja veel mensen houden het bij denken, dat is wel het begin van een boek trouwens...
      veel denken hoe je het wilt hebben, wat er in moet enz.
      Het kost veel tijd inspanning en ook tijdens het maken heel veel denkwerk, maar het is een bijzondere
      ervaring om een eigen boek te maken.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland