Regen, regen, regen...

Tja, het is uiteraard niemand ontgaan dat juli nogal herfstig verloopt.
Wij, mensen, houden meestal niet zo van dit weer en zouden liever op een terrasje in de zon zitten.
Ik denk dat de meeste dieren er ook zo over denken, maar de vogels in dit blog
hadden niks te kiezen en moesten gewoon de regen trotseren.

De jonge Huismus had een hekel aan natte voetjes

Groenling, let op de mooie uiteenspattende regendruppel

Vrouwtje Huismus

Mannetje Huismus






En ja, ook eten gaat gewoon door, vaak is er zelfs meer eten nodig want de vogeltjes moeten hun eten ook gebruiken op op temperatuur te blijven. En zo zijn ook ouder en kind Ringmus midden in de regen
aan de maaltijd...


En na het onverzadigbare kind gevoederd te hebben is de volwassen Ringmus aan de beurt om zelf ook even de maag te vullen.





En als het dan maar blijft regenen, zie je die arme vogeltjes er steeds verfomfaaider uit gaan zien.
De verenpakjes hangen er treurig bij en volgens mij wordt ook hun blik steeds droeviger, of verbeeld ik me dat...







De meest fotogenieke van de serie is naar mijn idee de Gaai, waar die in gezeten had weet ik niet, maar het lijkt alsof hij echt plat in een plas heeft gelegen.
Als er uitgebeeld moet worden hoe het zomerweer van juli 2011 was dan zet ik deze Gaai in...



Reacties

  1. Coby, wat een mooi serie weer! Vooral de eerste foto waarop het musje zo aandoenlijk zijn pootje optilt. En de laatste, helemaal TOP. Mijn favoriet onder de vogels, wat ziet hij er verregend uit. Zo zie je maar, in de natuur gebeurt altijd wat, wat d moeite waard is, regen of geen regen.
    Groeten,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Nu is mijn dag toch weer wat opgevrolijkt. Zo nat als die vogels zijn wij gelukkig niet geworden ;)
    Die Vlaamse Gaai is inderdaad wel het toppunt van "natte vogel"...

    Groetjes,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Coby,
    zitten wij te klagen over de regen in onze droge huizen.
    Voor de vogels is het echt lastig en dat laat je mooi zien.
    Schitterende serie,
    fijne dag,
    Groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie zomerserie en dan die gaai o wat mooi(en hoe zag jij er uit dat mis ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Coby,
    Wat een prachtige foto's van de mus en vlaamse gaai.
    Prachtig zoals de gaai om de hoek kijkt en er verfrommeld bij zit.
    Ik vind het blog zo wel mooier nu je de foto's wat groter weer geef.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha die verzopen gaai is geweldig en werk op de lachspieren. Ondanks al die nattigheid toch een zalige serie zondermeer,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh geweldig!!!!
    mussen en groenlingen met een nat pak heb ik zelf ook al eens gefliepst maar die gaai!!!!
    die is super!!!!!

    Je bent dus op tjif-tjaf jacht...
    veel succes Coby.

    Met de fitissen heb ik wel echt geluk....ze zingen prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Coby,

    Erg koddig die eerste foto.

    Weet je wat wel leuk is aan de regen? Je krijgt sneller en meer reacties op je blogbericht.

    Die eerste ringmus ouder met kind foto; heel apart zo met die lange sluitertijd; regen komt goed over.

    Leuke serie portretten.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goh, zo ga ik regen nog leuk vinden, het zijn zulke aandoenlijke plaatjes, verrukkelijk om te zien, maar ik heb ook wel een beetje medelijden met die vogeltjes.
    De eerste is zó grappig met dat pootje omhoog, de voerende mus springt er ook uit, en natuurlijk die kletsnatte gaai, je hebt er echt weer superbeelden van weten te maken. En ja, ik vind ook dat ze een beetje droevig kijken, arme beestjes.
    groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldige serie! De reacties van de andere bezoekers kan ik helemaal delen. Zo vind ik regen wel weer leuk! Die eerste foto is zo grappig :). Ik heb hem al een paar keer bekeken en het blijft op de lachspieren werken.
    Mijn dag is weer helemaal goed.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het prachtig hoe jij deze beelden brengt Coby, je ziet de trieste blik van de vogels en zeker de gaai, om compassie mee te krijgen! :-) Zeer mooie beelden van de vogels op een regendag! Mijn complimenten!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo Coby,

    een vermakelijke serie van de mussen. Je hoeft er niet voor de deur uit met zulke regen. Mooie opnames met een fraaie DOF en goede scherpte. Door hun natte verenpak hoeven ze in ieder geval geen bad meer te nemen. Jammer dat ik hier in onze buurt geen musjes meer ziet, ze blijven namelijk een leuk foto onderwerp.

    Gr,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Coby,

    vooral die eerste foto van dat jonge musje met dat pootje omhoog vind ik werkelijk geweldig hahaha.... De gaai heb ik in mijn omgeving helaas nog nooit gezien, maar mussen daarentegen heel veel.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Coby,

    Mooie hoor die Vlaamse Gaai.
    Die eerste mus is helemaal te gek :-)
    Heel mooi gedaan.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat een leuke (en mooie) natte vogel serie. De eerste vind ik heel aandoenlijk, erg mooi vind ik de twee ringmussen waarbij de een de ander voert, en de natte gaai.
    Lekker dat je de deur niet uit hoeft voor zulke mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aandoenlijke plaatjes van die natte vogels, vooral die gaai! Goed idee deze serie.
    Vriendelijke groeten,
    Marion
    http://leven-marion.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Coby

    Je hebt ze er mooi opgezet zo in de regen.
    Helemaal doorweekt, prachtig.
    De eerste vind ik super mooi.
    Gr. louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mussen zijn echt mijn favoriete vogeltjes. Eigenlijk vind ik alle vogels leuk. Eigenlijk ben ik natuurgek :-)
    Mooie serie:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Schitterende foto's. Mussen en Gaai zo mooi geportretteerd. Geweldig!
    Heb er van genoten. Bedankt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk, die Gaai in z'n natte pak!
    Groetjes, Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De laatste foto is erg mooi
    gelukkig hebben ze een warme jas
    en waterdicht pak

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige serie over de mussen.
    Ga niet selecteren vindt ze allemaal prachtig

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland