Kleurrijke liefde...

Ik fotografeer met veel plezier vlinders, ze zijn kleurrijk en vaak
leveren ze prachtige foto's op.
Nog leuker dan een vlinder, zijn de paartjes van vlinders. Soms zijn ze heel goed te vinden, maar vaak zitten ze wat verborgen tussen de vegetatie.
In deze blog een aantal vlinderpaartjes die ik in de afgelopen tijd heb kunnen vastleggen.


 Op de foto's hier boven een paartje Bonte Zandoogjes. Op de bovenste foto zitten ze op een informatiebord(dus geen photoshop) en op de onderste foto profiteren ze optimaal van hun schutkleur.
Ik vind het onvoorstelbaar hoe ze bij de laatste foto opgaan in de omgeving.




Het Hooibeestje houdt niet zo erg van aandacht, ik vind ze vaak lastig te benaderen en ook fotograferen is ook een kunst, want ze hebben voorkeur voor een verblijf tussen de grassprieten laag op de grond.
Ik moest dan ook diep buigen voor dit in het gras verborgen liefdespaar.





Soms heb je geluk en zit een vlinderpaartje mooi op een bloem en of dat nu een Distel is of een Wit Duizendblad een bloempje erbij levert bijna altijd een mooi plaatje op.






Het Icarusblauwtje is een van mijn favoriete vlindertjes, ik kan ze gewoon niet voorbij komen zonder even een foto te maken. Maar ze zijn toch ook heel mooi niet waar?
 

Reacties

  1. Pachtige foto`s Coby!
    Ja, de icrus blauwtjes zijn zèker prachtig.
    Hooibeestjes zelfs met een zweefvliegje erbij.
    Prachtige foto`s hoor!
    Is mij nog niet gelukt om parende vlinders te vinden.
    Wel Soldaatjes maar die doen niet anders lijkt het hà hà!
    Fijn weekend,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige vlinderserie Coby! Zeer heldere kleuren van deze paartjes, dat maakt het dubbel zo mooi!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Coby,
    Zijn allemaal plaatjes geworden zo mooi vind ik ze.
    Kan hier nog niet echt veel vlinders vinden, jammer genoeg.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Coby,

    Wat heb je dit mooi en knap vastgelegd. Erg bijzonder mooi om te zien, en dan ook nog eens zo scherp en mooie composities.

    Het Icarusblauwtje is een van mijn favoriete vlindertjes, ik kan ze gewoon niet voorbij komen zonder even een foto te maken....dat heb ik dus ook.

    Complimenten voor deze (wederom) nieuwe blog.

    Groeten en fijn weekend.

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende serie weer. Ik heb alle foto's een paar keer bekeken: allemaal anders, maar allemaal even mooi. Het stel op het witte duizendblad vind ik wel erg mooi evenals de vlinders op de grashalm. Die zouden het bij mij aan de wand ook prima doen ;)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja schei maar uit over vlinders.
    Ze drijven je vaak tot wanhoop maar ik kan het ook nooit laten....whahahahahaha
    een mooie serie Coby.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Coby,

    Heel mooie shots.
    Heel mooi allemaal!
    Wij zagen ze vanmiddag ook een paar Bonte Zandoogjes zo aan elkaar, maar de foto's waren achteraf niet zo scherp als ik dacht.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Persoonlijk vind ik dat vlinders het mooier doen dan mensen. Dat is vaak nogal een geknieter en gedoe waarvan je achteraf denkt: wat een worsteling. Nee dan lijkt het zweverige, het vluchtige en op papier gelijkende liefdesspel van de vlinders me een aardige afwisseling. Wat je foto's betreft zijn ze zeer zeker erg mooi vind ik, voor wat mijn menig waard is....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, jij weet het wel te vinden zeg.
    Erg mooie serie waarvan de icarusblauwtjes mijn favoriet zijn, het zijn ook mijn lievelingsvlinders, samen met de dagpauwoog.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig serie hebt je gemaakt Coby, van die verliefde stelletjes.
    Naar het Icarusblauwtje ben ik nog op zoek. Die zag ik andere jaren wel, maar nu nog niet.

    Groetjes Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige serie foto's Coby. ik was al meer wezen gluren, maar nu wilde ik toch even reageren hoor. Die bonte zandoogjes gaan inderdaad helemaal in hun natuurlijk kleur op in de natuur, maar ik vind al je foto's van deze paartjes gewoon ontzetend bijzonder. Mooi scherp ook allemaal.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een heel mooie reeks , die paartjes mooi .... mooi ... mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee om vlinderpaartjes te gaan zoeken. Geeft de foto's net iets extra's. Het is dan ook een hele aparte serie geworden. Groetjes Albertine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterend en dan nog wel een hele serie, met allemaal verschillenden vlinders.
    De blauwtjes zijn inderdaad heel mooi, maar oh zo moeilijk op de foto te krijgen.
    Knap stukje fotowerk wat je laat zien hier.
    Iedere keer weer genieten vanje logjes, bedankt.
    Gezellige zondag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Coby,
    Of jij nu met de telelens of met de macrolens bezig bent, je weet steeds erg mooie fotowerk te laten zien.
    Fraai vlinderserie hoor! Die eerste is heel apart zo op dat bord, de rest is uiteraard 'natuurlijker'
    Van de soorten die je laat zien is ook bij mij het Icarusblauwtje favoriet, zo'n fijne tekening en mooie kleurtjes, een beauty.
    groet en fijne zondag
    Loes

    ps wat heerlijk toch, die foto's in groot formaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties en commentaren. Het is merkbaar dat vlinders voor velen een favoriet foto-onderwerp zijn.
    @ Betsy Vlinders aan de muur kan hoor...
    @Loes, ja met dat grote formaat wordt je wel erg verwend niet waar? Ik ben er zelf ook heel tevreden over, de foto's komen mooier uit.
    En voor de mensen die zich afvragen hoe ik het allemaal kan vinden; veel in de natuur zijn,geen grote afstanden afleggen, het bewegingstempo in de laagste versnelling en bewust kijken.
    Natuurkieker COby

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland