De Kwak (2) - de eerste foto's

Ik heb zondag al een eerste foto laten zien van de jonge Kwak, maar ik heb honderden foto's kunnen maken van dit beestje, dat zich volkomen op zijn gemak leek te voelen.
Maar het was in eerste instantie wel even zoeken waar hij zich bevond, mijn broer had hem gezien, maar was daarna naar huis gegaan en nu moesten we hem weer opzoeken.
Er waren twee locaties waar hij  gezien was en die hebben we grondig afgezocht. Net toen we dachten dat we hem misschien toch wel niet zouden gaan zien, hoorde ik een roep. Omdat ik het geluid goed bestudeerd had op de Ipod, die ik ook mee had, herkende ik het geluid meteen en het kwam van de eerste locatie. En ja hoor daar zat de kleine reiger tussen het riet en het was onmiskenbaar een jonge Kwak!




Wat een sensatie is dat als je een vogel ziet, waarvan je weet dat je dat niet vaak zal overkomen.
Voor mij was het de eerste keer dat ik een Kwak zag en ik vind hem geweldig.
Hoewel hij verscholen zat was hij goed te zien en dit zijn ook al aardige foto's, waar ik heel blij mee ben.
De komende tijds zal ik nog wel meer blogs wijden aan de Kwak en zal blijken dat ie heel actief was en ook nog veel vrijer ging zitten.

Reacties

  1. Hi Coby,

    Wat een teaser is dit. Honderden foto's heeft ze gemaakt en dan een bescheiden begin.

    Als je zo een tijdje door gaat dan wordt je laatste kwak blogbericht vast je high score.

    Het zij je gegund.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Coby,

    Het is inderdaad een prachtige zeldzame vogel, met hele mooie ogen. Die ogen zijn dan ook duidelijk te zien in je opnames. Erg gave ontmoeting. Ben blij dat we mee kunnen genieten.

    Groeten,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Robert, ja een bescheiden begin, en dat was het ook, in de loop van de uren werd het steeds leuker. Honderden foto's is leuk, maar veel lijken ook wel weer op elkaar. Het is een heel gezoek om er wat moois van te maken, maar ik ben er druk mee bezig.
    @ Remco je bent een echte reigerliefhebber vertelde je al, nou er komt dus meer...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kun je wel Coby.
    3 foto`s laten zien terwijl je er honderden gemaakt hebt.
    Ik kan je euforie wel begrijpen....wat een belevenis zeg.
    Hij heeft heel opvallende ogen....prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geweldig om zo'n vogel te zien te krijgen! Ik kan me de sensatie nog herinneren dat ik samen met jou een woudaapje in het oog kreeg: andere vogelaars zaten daar al uren in de kou naar te speuren en jij zag hem ineens zitten/vliegen...
    Daar doe je het voor. De foto's zijn mooi geworden. Hoe weet je trouwens dat dit een jonge kwak is?

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Coby, ik begrijp dat je dus nog veel meer foto's hebt en dan ook nog eens vrijer in beeld.
    Je weet de spanning wel op te bouwen.
    Ik weet dat er veel te zeggen is voor een vogel/dier in zijn natuurlijke omgeving, maar ik ga toch voor de laatste foto, waar meer Kwak te zien is.
    Ben benieuwd naar de rest
    Groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou ook hier erg blij mee geweest zijn want het is een moment uit duizenden. Het is niet zomaar elke dag dat je een dergelijke vogel te zien krijgt en de spanning voelt als je afdrukt. Er kan dan nog zoveel mis gaan maar...dat ging er gelukkig niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Coby,

    Prachtige waarneming en ondanks het riet, hele mooie foto's.
    Gefeliciteerd met deze prachtige serie!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland