Bloemetjes en beestjes

Ik ben de afgelopen weken regelmatig even naar een natuurgebiedje geweest met een mooie bloemenweide en zal in een aantal blogjes laten zien wat ik daar allemaal heb gefotografeerd.Het worden echte van alles wat blogjes en heel kleurrijk.
Ik voel me op zo'n bloemenveldje als een kind in een snoepwinkel, er is dan zoveel te fotograferen en te experimenteren en ook om te kijken en van te genieten.

Gele Plomp

Veenwortel

Waterplanten zet ik niet vaak op de foto, toch is het de moeite waard om daar eens wat meer aandacht aan te besteden. Op de bovenste foto heb je bijvoorbeeld een prachtig spiegelbeeld in het water, wat de foto net wat extra's geeft.

Lantaantje
 Heidelibel

Libellen kunnen immer rekenen op mijn aandacht, die vind ik zo mooi om te fotograferen, dat ik er altijd wel wat extra op let of ik ze kan bespeuren.

Margrieten met Rood Soldaatje

Duizendblad met Lange Langlijf, een soort zweefvlieg

Pluimvoetbij op Duizendblad

Witte bloemen met een insect er op, ik vind het prachtig. Wel zijn witte bloemen vaak lastig om te belichten, vooral als er een donker insect op zit en als het licht dan ook nog eens knalhard is heb je gauw last van overbelichte " witten". Ik heb daarom een voorkeur om deze bloemen te fotograferen bij wat bewolkt weer of het wat zachtere avondlicht.

Icarusblauwtje

Kleine Vuurvlinder

Vlinders blijven ook altijd fijn om te fotograferen, ik doe het graag en veel en toch is het iedere keer weer een uitdaging om te pogen de vorige foto's in kwaliteit te overtreffen.




De laatste foto's hebben hetzelfde onderwerp, namelijk de Rode Pimpernel. Ik kon niet kiezen welke ik de mooiste vind, ik plaats ze dus beide en ben benieuwd naar jullie mening.

Reacties

  1. Moet eerlijk zeggen dat je fotowerk zoals altijd boven het gemiddelde uitstijgt ten top. Dat je het echt in de vingers hebt en geen genoegen neemt met een paar aardige plaatjes maar tot het naadje gaat en er steeds het allerbeste uit de boter weet te braden. Ik vind je een geweldig mens, want je geeft blijk van steeds jezelf blijven verbeteren en daar hou ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Coby, een blog naar mijn hart!
    Zoals je weet ben ik ook gek op macro`s en spelen op zo`n veldje vind ik helemaal top!
    Je maakt prachtige macro`s Coby!
    Bij de twee laatste kan ik niet echt kiezen welke de ik de mooiste vind, de staande past heel goed bij het onderwerp en is erg mooi maar de liggende vind ik ook heel mooi.
    Icarus Blauwtje vind ik ook een hele mooie en de waterplanten en Libellen ook prachtig gedaan.
    Fijn weekend,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Coby! Wat een plaatjes om bij weg te dromen. En je laat ons altijd meegenieten, heerlijk! En van de reacties hier boven zou je toch uit je schoenen zweven, zou nog terecht zijn ook! Maar eens een nuchtere Drentse, altijd een nuchtere Drentse...toch?
    Groeten,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die insekten. Het blijft een genoegen om naar te kijken, zeker op de manier waarop jij ze weet vast te leggen.
    Ik vind de laatste foto van de pimpernel het mooist, vanwege de spinnewebdraden. Maar eigenlijk zijn ze beide heel mooi.

    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige beelden coby, de libellen staan er beeldig op, het icarusvlindertje schittert mooi en voor de final touch ga ik voor de vertikale foto, een zeer knappe afsluiter!
    Een fijn weekend,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het is een plezier om op je site te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Coby,

    Weer zo'n mooie serie!!
    Geweldig gedaan.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt.
    Vind de water plantjes prachtig, die mooi kleuren.
    Als ik moest kiezen tussen de 2 onderste , vind ik de vertikale mooier van kleur.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Coby,
    Dat gevoel van kind in een snoepwinkel herken ik wel, ik ben deze zomer voor het eerst met de macrolens op pad, en het is telkens weer een feeste om dit mooie kleine wereldtje te ontdekken.
    Ik mag een serie als deze dan ook heel graag bekijken, heel mooi macrowerk.
    Het probleempjes van donkere beestjes op witte bloemetjes heb ik inmiddels ook ondervonden, dus ik geloof je zonder meer, dat bewolkt weer hiervoor het beste is, nou dat hebben genoeg deze zomer ;-)
    Voorkeur voor portrait of landscape?
    Bij de landscape had ik graag wat meer lengte van de stelen gezien, dan had ie mijn voorkeur gehad, maar nu ga ik dus voor de eerste.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een mooie serie Coby.
    Ja waterplanten zijn prachtig om te fotograferen,,,toch doe ik het ook niet vaak.
    ik ben namelijk snel afgeleid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van de waterplanten heb ik er ook een aantal op de kiek gezet maar moet deze nog plaatsen. Die werspiegeling op de eerste foto is inderdaad prachtig om te zien. trouwens je tweede foto van die stengel mag er ook zijn.

    Je liebellen en vlinders zijn ook weer heel mooi vereeuwigd. Je onderste 2 foto's daarvan vind ik de laatste het mooist. De belichting is daar iets anders en dat komt even mooier uit.

    Hele fijne zondag Coby.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland