Dag 204 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 204 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Van mij hoeven al die zomerse en tropische dagen niet zo, ik ben er geen liefhebber van. Maar zoals ik gisteren ook al vertelde zorgt dit weer er wel voor dat ik nu regelmatig heel vroeg uit mijn bed kom. 's morgens vroeg is het ook nu heerlijk. Voordeel is dat het licht dan ook nog zacht is en de dieren ontwaken langzaam. Zo kun je heel vroeg veel makkelijker vlinders fotograferen, ze vliegen nog niet heel druk heen en weer en daarbij is het licht ook nog veel mooier dan midden op een zonnige dag.
Het is een wens van me om nog eens een Grote Vuurvlinder te zien, die zijn zeldzaam en tot nu toe is die wens nog niet uitgekomen.
Wel kom ik regelmatig zijn familielid de kleine vuurvlinder tegen. Dat is een prima troostprijs, heel mooie "vurig" oranje gekleurde vlindertjes zijn dat. Als ik dan zo'n beestje op een vroege zomerochtend in dat mooie zachte licht kan vastleggen ben ik weer helemaal blij.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland