Dag 197 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 197 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Niet alleen insecten bezoeken mijn tuin, ook de vogels zijn nog steeds dagelijkse gasten. Zo komen de houtduiven graag een graantje meepikken op de voederplek en nu met de droogte zijn de waterschalen ook populair. Soms zie ik ze niet maar zijn er stille getuigen dat ze er wel geweest zijn. De ene keer door als dank voor het aangenaam verpozen poep achter te laten en vandaag lag er een klein veertje. Ik moet zeggen dat ik zo'n veertje meer kan waarderen dan dat ze hun darmen even leeg kieperen voor ze vertrekken. Veertjes vind ik trouwens altijd leuk, het maakt me eigenlijk niet uit van welke vogel het is. Gewoon even zo'n veertje pakken en voelen en goed bekijken. Het zijn van die kleine natuurcadeautjes en wat mij betreft een foto van de dag waardig.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland