Dag 203 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 203 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Ik roep nog wel eens dat ik niet zo van heel vroeg opstaan houd. Echter vandaag was ik al voor de derde keer rond zonsopgang in de de natuur en ik moet zeggen dat ik er toch ook steeds wel enorm van geniet om zo vroeg op pad te zijn. En zolang dit warme weer aanhoud is het ook het meest aangename tijdstip van de dag, wie weet word ik nog wel een echte fan van vroeg uit de veren. Vanmorgen was ik ook helemaal alleen, niemand anders die ik tegenkwam. Wel weer veel dieren, Schotse Hooglanders die even kwamen pootje baden, schapen die liepen te grazen en veel soorten vogels, o.a. lepelaars, bosruiters, oeverlopertjes, watersnippen en ook dit prachtige mannetje roodborsttapuit. Een vaste gast in dit natuurgebied, de vorige keer zat hij op een draadje, maar nu mooi boven in een braamstruik. Ik kan wel zeggen dat het een hele tijd geleden is dat ik zo'n mooie opname kon maken van een roodborsttapuit, ik ben er in ieder geval erg blij mee.


Reacties

  1. Hoi Coby,
    Op zo'n plaat van een roodborsttapuit mag je trots zijn. Het is een absolute schoonheid.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland