Dag 195 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 195 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Er zijn vandaag en morgen open dagen bij de imkers. In het voorjaar was er geen honingbij in mijn tuin te bespeuren. Terwijl de sierappel en de wilde sering bloeiden als nooit te voren, was er geen enkel gezoem te horen. 
Hoe anders was dat vandaag, mijn wilde wingerd bloeit uitbundig en volgens mij was er bij de imkers geen honingbij meer te vinden, die waren allemaal op mijn wilde wingerd gedoken. Het gezoem van de bijen was zo luid dat ik nog even dacht dat er wellicht een zwerm was neergestreken. Wat fijn om dat gezoem de hele dag te horen!
Ook de wilde bijen bezoeken mijn tuin nog steeds en het wilde bijtje (vermoedelijk
een tronkenbij), op de foto is al dagen bezig om stuifmeel in de observatienestkast te brengen. Ze heeft al vijf porties klaar en daar een eitje bij gelegd je goed kijkt zie je rechts ook een eitje
Het blijft erg leuk om dit allemaal te volgen en geweldig om te zien dat er zoveel gebruik gemaakt wordt van deze bijennestkast, daar kun je bijen echt mee helpen. En uiteraard moet je dan ook zorgen voor voldoende bloeiende bijenplanten.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland