Dag 94 van mijn 365 dagenproject vaan Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 94 van mijn 365 dagenproject vaan Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Ik zal het meteen maar bekennen, ik ben regelmatig een druiloor als het gaat om oorbellen, ik verlies er namelijk nog wel eens eentje. Vandaag leek weer zo'n dat te zijn. Ik besloot tussen de middag even de natuur in te gaan. Bij de auto deed ik mijn rugzak om en ik voelde dat die haakte achter een oorbel. Ik voelde meteen aan mijn oor, maar het kwaad was al geschied, weg oorbel, alleen het sluitknopje kon ik nog redden. Zoeken op de grond tussen de eikenbladeren bleek een vergeefse missie.
Dan maar zoals de bedoeling was wandelen in de natuur. Ik kwam een adder tegen waar ikeen tijdje bij op de knieƫn heb gelegen en ik heb heikikkers zien en horen "ploppen", ze waren ook nog steeds blauw trouwens. Dus ik heb een heerlijke wandeling gemaakt. Terug bij de auto nog even weer gezocht naar de oorbel, maar niks gevonden.
Thuis bedacht ik dat ik mijn jas maar voorzichtig uit moest doen boven de tegels, wie weet kwam er wel een oorbel uit rollen, maar nee. Ik besloot hetzefde met de sjaal te doen, hoewel ik die al had nagezocht. Ik pakte de sjaal en meteen voelde ik iets, het zal toch niet... voorzichtig ben ik naar de tafel gelopen en heb de sjaal opengevouwen en daar schitterde het oorbelletje mij tegemoet. Vandaag was dus een dag met een flinke portie geluk en dit setje oorbellen is gelukkig nog compleet.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland