Dag 116 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 116 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Vanmiddag was ik op stap met iemand om onze superzoomcamera's te vergelijken. We hoorden oa veel grasmussen, blauwborsten, een boomleeuwerik, een geelgors. We wilden ze ook graag voor de lens maar daar dachten de vogels anders over. We konden ons wel een tijdje vermaken met een heel braaf oranjetipje, echter die komt niet in de spotlights vandaag. Die rol is weggelegd voor een regenwulp. We reden weer terug naar huis en ik reed nog even langzaam turend langs een akker waar ik op de heenweg een gele kwikstaart had gezien. Opeens kwam een vogel aangevlogen en landde vlak voor me op de akker. Het was deze elegante regenwulp die op doortrek is naar zijn broedgebied in het hoge noorden op de toendra's. Een onverwachte ontmoeting, ik ben er blij mee want zo heel vaak kom ik regenwulpen niet tegen en zeker niet zo dichtbij.




Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland