Dag 119 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 119 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Nee, geen mooie natuurfoto vandaag maar een foto van een boek over Aandacht
Aandacht is een belangrijke eigenschap die bijdraagt aan ons welbevinden en maakt je productiever en effectiever. In onze vluchtige, prikkelrijke en "multitaskende" maatschappij is aandacht een schaars artikel geworden. 
In dit toegankelijke boek wordt beschreven waarom aandacht zo belangrijk is om goed te kunnen functioneren. 
Meditatie is een goede methode om je aandacht te trainen en te verbeteren. Mijn eigen ervaring is dat ik veel rustiger en meer ontspannen wordt door meditatie en me veel beter kan concentreren. 
Het is niet voor niets dat in veel bedrijven meditatiecursussen worden gegeven en ook bijvoorbeeld sporters hebben veel baat bij het versterken van hun aandacht om zo beter topprestaties te kunnen leveren. 
Een aanrader dit boek en ook het leren mediteren kan ik je van harte aanbevelen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland