De Pimpelmezen zijn uitgevlogen!!

Na een aantal dagen steeds maar weer kijken of de kleine Pimpelmeeskinderen al uitgevlogen waren is het nu dan zo ver...
Ik kwam bij het nestkastje en daar was het verdacht rustig en opeens hoorde ik in de buurt de roep van een jonge Pimpelmees. En ja hoor, na even zoeken vond ik er twee die de sprong naar de grote onveilige wereld hadden gemaakt.




Wat een droppies zijn het en wat weerloos zijn ze eigenlijk nog. Ze kunnen wel al een beetje fladderen, maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Je kan je bijna niet voorstellen, dat zulke kleine kwetsbare diertjes in een omgeving met zoveel gevaren groot kunnen worden.



Maar deze kleintjes waren wel dapper en laten we hopen dat ze flink gevoerd blijven worden door pa en ma, zodat ze goed groeien en snel voor zichzelf zullen kunnen zorgen.
Je kan zien dat ze echt nog heel klein zijn en dat de echte veertjes nog lang niet volgroeid zijn, het staartje is nog maar net gevormd en ook de vleugeltjes zijn nog heel klein.



Ik heb geen idee hoeveel Pimpelmeesjes nu uiteindelijk uit het nestkastje gekomen zijn, want ook deze heb ik dus niet uit zien vliegen. Twee heb ik er gezien en een of twee hoorde ik roepen vanuit een dakgoot, maar daar kon ik niet in kijken.




Maar al met al wel weer een geweldige belevenis en nu richt ik me weer op de Bonte vliegenvangers. Nu die een nestje aan het bouwen zijn en mogelijk wel al eieren leggen, zijn ze een stuk minder opvallend aanwezig en ook een stuk schuwer.Maar goed we zullen zien of er toch mogelijkheid komt om er nog weer foto's van te maken.

Reacties

  1. Is wel een onwijs lief vogeltje als je hem zo zie zitten hoor! Je hebt hem ook wel erg mooi op de foto weten te zetten in die stevige donsjas van hem...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,

    Leuke opnames van deze kleintjes.
    Prima vastgelegd en de kleine verenpakjes zijn zo goed te zien.
    Nog bedankt voor je tip over de galappels, ik had zo'n vermoeden maar heb ze eigenlijk nooit anders dan op eikenblad gezien dus twijfelde ik even.

    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat mooi dat je het uirvliegen ook hebt kunnen vastleggen! Meestal zijn ze zomaar ineens weggevlogen...
    Wat een mooie stoere koppies met die zwarte streep :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's van die pimpelmees.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wat een lieverdjes, zo klein heb ik ze nog nooit gezien. Je hebt ze uitzonderlijk mooi gefotografeerd, echt genieten is dit.
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland