Dag 350 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 350 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Toen ik vorige week helemaal blij werd van al het ijshaar dat ik tegenkwam, kwam ik ook deze wensballon tegen.
Ik word daar altijd treurig van als ik zie hoeveel troep er van ons in de natuur terecht komt.
Zo'n wensballon is ongetwijfeld heel lief bedoeld geweest, zie ook het prachtige rode hart en de mooie gouden kleur van de ballon.
Dat zo'n ballon dan uiteindelijk in de natuur belandt is niet goed en dat geldt voor veel dingen die we laten slingeren in de natuur.
Uiteraard ligt de ballon nu niet meer in de natuur maar heb ik hem mee genomen en thuis in de afvalcontainer gedaan.
Ik bedacht dat het een goed voornemen zou zijn om het komende jaar nog wat meer te letten op troep in de natuur en dat zo mogelijk mee te nemen en thuis weg te gooien.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland