Dag 345 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 345 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Zoals ik al heb vertelt ben ik bezig om mijn tuin zo vriendelijk mogelijk te maken voor de dieren. Dat doe ik ook door een insecten/dierenhotel. Allerlei dieren maken daar gebruik van,zoals bijen, spinnetjes, pissebedden en slakken. 
Oude halfvergane takken en stammetjes zijn ook erg nuttig voor de beestjes, ze kunnen er in schuilen, eitjes leggen en veel dieren eten er ook van.
Tot mijn verrassing kwam ik op zo'n stammetje geweizwammetjes tegen, dat is toch leuk om die in eigen tuin te treffen. De zwammetjes zijn ook nuttig want ze zorgen dat het hout verteerd en hoe meer vergaan, hoe zachter het hout wordt en hoe blijer de insecten daarvan worden. Een mooi voorbeeld van een mini eco-systeempje, alles heeft zijn nut en taak



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland