bloemetjes en beestjes deel 2

Vandaag weer een blogje gevuld met kleur en fleur van bloemetjes en beestjes, daar kun je volgens mij weer heerlijk van opknappen na weer een herfstige zomerdag.
Het blijft een genoegen om door een bloemenveldje te dwalen en te kijken wat je daar  allemaal tegen komt en om alles waar je van geniet dan weer zo mooi mogelijk vast te leggen.
Deze keer zijn de beestjes allemaal vlinders.


 
Hier boven  het Bruin Zandoogje en daaronder een Koevinkje.
De eerste foto een nog jonge en gave vlinder  en op foto twee een oude aftandse en doorleefd exemplaar dat zich met wijd open gespreide vleugels koestert in de zon. Ik vind het een mooi contrast die beide foto's.





Twee maal het Klein Koolwitje, bijna hetzelfde en toch niet helemaal...




De Gehakkelde Aurelia is ook voor een beginner goed te herkennen aan zijn opvallende gekartelde vleugels. De individuele tekening en kleur kan zeer verschillen en dat is op beide boven staande foto's ook goed te zien. 



Het Icarusblauwtje is het favoriete vlindertje van veel mensen heb  ik gemerkt. De hemelsblauwe kleur maakt hem ook wel tot een zeer fotogeniek vlindertje. Hij behoort ook nog steeds tot mijn favorieten.





Hier boven zien we achtereenvolgens het Klein koolwitje, de Kleine Vuurvlinder en de onderste foto toont het Landkaartje in zomerkleuren.
Het landkaartje is in de lente meer oranje gekleurd en in de zomer is zwart de hoofdkleur. Als gevolg van het slechte weer deze zomer, zijn er exemplaren aangetroffen die een mengvorm van die kleuren vertoonden, heel bijzonder.

Reacties

  1. Hoi Coby,
    Wat fleur je de dag weerop en wat een contrast met mijn zo juist geplaatste asfoto's uit IJsland. Mooie foto's!
    Groeten,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hà Coby,
    heerlijk je macro`s.
    Je hebt nog veel Vlinders gespot en prachtig vast gelegd.
    Mijn favorieten zijn het Blauwtje en de Vuurvlinder maar de andere zijn ook heel fraai.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's. Het wordt moeilijk kiezen als ik daar de mooiste uit moet halen. Je hebt ze allemaal zo mooi vastgelegd...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Coby

    Mooie macro's
    De gehakkelde vind ik super mooi.
    Gr. Louisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt op dat we dit jaar veel soorten vlinders hebben kunnen waaarnemen, ik heb dit jaar op mijn vlinderstruik in de tuin alleen al 7 soorten geteld, maar toen was het nog mooi weer en moeten we al een hele tijd teruggaan!
    Jij laat ze hier zomaar in één logje zien en ik moet je proficiat wensen met het resultaat Coby, en als ik er eentje aan de muur mag hangen is het voor mij het vuurvlindertje, dat ik zelf nog niet heb gezien!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Coby,
    Zijn wel weer hele macro's geworden.
    Icarusblauwtje is wel heel mooi, die wil ik ook wel een keer tegen komen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig prachtig Coby, al die mooie vlinders, en het bewijst dat deze zomer toch ook góede dagen gehad moet hebben, die zou je haast vergeten.
    Ik had graag ook veel vlinderfoto's gemaakt, maar het zat er nog niet in, helaas, maar wie weet komen er nog kansen.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als ze wat oud en flodderig zijn is het bijna nog mooier Coby.
    leuke serie!!!! het blijft een sport om ze er zo mooi mogelijk op te krijgen hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Coby,

    wat een heerlijk serie is dit weer en ik kan er dan ook enorm van genieten. Je hebt weer heel veel vlindertjes weten te "pakken" en ja... het blauwtje is een unieke vlindertje. Ik het er een foto van in mijn fo0talbum (vind je op bovenbalk) op mijn log staan en ik heb deze foto ook als schermafbeelding op mijn gsm :-)

    Ik hoop er deze week ook nog wat te maken want heb een paar dagen vrij.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohw... vergeet ik helemaal te vragen: mag ik je link op mijn log zetten, want anders moet ik je steeds zoeken. Als je het niet goed vind laat je het maar weten, dan haal ik hem weer weg.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o wat een leuke log maak jij er toch altijd weer van,het is weer genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Coby,
    Ik zag je naam al een aantal keren op andere blogs staan en ben maar eens gaan kijken naar jouw blog. Mijn complimenten, hij ziet er prachtig uit.
    Zo ook deze vlinderserie. Mijn favorieten zijn het icarusblauwtje en de kleine vuur vlinder, maar dat is gewoon een persoonlijke voorkeur voor de vlinders.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland