Dag 294 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 294 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vandaag ben ik fijn doorgegaan met waar ik gisteren stopte. Dus weer heerlijk lezen en muziek luisteren.
Totdat ik opeens een klap tegen het raam hoorde. De schrik sloeg me om het hart want zo'n klap tegen het raam betekent dat er een vogeltje tegenaan is gevlogen.
Direct ging ik kijken wat er aan de hand was, hopelijk geen dood vogeltje.
Gelukkig zag ik een vogeltje dat nog leefde, een roodborstje dat verdwaasd op de grond zat.
Voorzichtig heb ik het roodborstje opgepakt en in mijn handen gehouden om het op te warmen.
Het bleek gelukkig geen kwetsuren opgelopen te hebben.
Toen het weer wat helder uit zijn oogjes keek heb ik hem eerst op de voedertafel gezet en van daaruit vloog hij na een tijdje zelf naar de braam waar hij nog zo'n kwartiertje heeft gezeten.
Daar heb ik ook dit portretje gemaakt en je ziet dat ik goed in de gaten werd gehouden, zelfs toen ik weer in huis was en door het raam keek was er nog weer oogcontact, bijzonder!



Reacties

  1. Dit is gelukkig goed afgelopen is, ik had een paar weken een gelijke ervaring,
    Het was een gekraagde roodstaart ik wist niet dat wij die in de tuin hadden.
    Opgepakt en uiterlijk leek er niet veel aan de hand in het donker gezet
    maar helaas heeft die het niet gehaald.

    Mooie foto van het roodborstje,

    Groetjes Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is toch atijd weer sneu als het niet goed afloopt, helaas gebeurt dat hier ook af en toe. Maar met dit roodborstje is het inderdaad gelukkig goed afelopen.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland