Dag 290 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 290 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Ik had het plan om mooie opnamen te maken van inktzwammen met mooie zwarte druppels er aan. Echter de zon en de warmte hadden ervoor gezorgd dat de inktzwammen eigenlijk verdroogd waren en er niet meer echt fotogeniek uit zagen.
Daarom vandaag een portret van een blauwe reiger. De foto is vanuit de auto gemaakt. Heel vaak vliegt zo'n dier al weg als je aanstalten maakt om te stoppen, maar deze reiger was absoluut niet van plan om weg te gaan.
Dat gaf mij de kans om dit portret te maken, niet dat ik er echt dichtbij stond hoor, het kanaal zat er tussen en ik heb flink mijn zoom van de camera gebruikt.
Het resultaat staat me best aan en daarom deze (jonge?) reiger vandaag in de schijnwerpers.



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland