Dag 275 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 275 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Dit was wel een echte natte herfstdag, een dag om lekker binnen te werken en dat heb ik ook gedaan.
Wel ben ik regelmatig toch even de tuin in gesjouwd. Er bloeien nog steeds bloemen en als de zon schijnt zie je dat die bloemen door nog heel wat bijen, hommels en andere insecten worden bezocht.
Vandaag was het echter erg rustig bij de bloemen en werden ze alleen bezocht door regendruppels. Zo was deze springbalsemien ook versierd met regendruppeltjes. Het is een geweldige insectenplant die heel lang bloeit en doorgaat totdat een flinke nachtvorst er een eind aan maakt. Dit is geen reuzenspringbalsemien, maar een kleine cultivar die niet hoger wordt dan zo'n 40 cm. De reuzenspringbalsemien is niet gewenst in de natuur omdat het daar alles overwoekert, maar deze kleine soort is prima in toom te houden en ik heb buiten mijn tuin nog nooit een exemplaar aangetroffen. Ik ben bij met deze plant in mijn tuin en de vele insecten die mijn tuin bezoeken maken er ook graag gebruik van.
Het is ook nog eens een heel fotogeniek bloempje.




Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland