Dag 144 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 144 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Er vlogen vandaag diverse soorten hommels in de tuin. Ik moet zeggen dat ik het nog best lastig vind om ze allemaal te onderscheiden. Ik zag onder andere een steenhommeltje, een paar akkerhommels, maar over de hommel hier op de foto ben ik niet helemaal zeker, wie het weet mag het zeggen. Hij is dol op de papavers en laadt er zijn voorraadkorfjes aan zijn pootjes helemaal vol met stuifmeel. Hommels zie ik dus iedere dag wel in mijn tuin, er zijn ook diverse rosse metselbijen geweest die eitjes hebben gelegd in het bijenhotel. Maar het blijft buitengewoon opvallend hoe weinig honingbijen is hier dit jaar zie.






Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland