Dag 330 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 330 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


In mijn voortuin staat al jaren deze Viburnum bodnantense, een struik die bloeit van november tot maart, dus een winterbloeier. Voor een diervriendelijke tuin is hij niet van zoveel betekenis, immers er zijn nu geen insecten die rondvliegen en omdat die de bloemen niet bestuiven ontstaan er ook geen besjes, dus ook voor vogels heeft hij weinig nut, of het moet al als rustplaats/schuilplaats zijn.
Ik vind het echter zelf heel leuk dat er in deze tijd nog een bloeiende struik in de tuin staat, dus mag hij blijven omdat ik er zelf altijd zeer van geniet. Af en toe steek ik mijn neus er ook nog eens even in want de bloemen geuren heerlijk!


Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland