Dag 329 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 329 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


Vanmiddag kon ik er even een uurtje tussenuit om een frisse neus te halen. Die frisse neus halen was niet zo moeilijk met een gevoelstemperatuur van rond het vriespunt. Ik kwam deze wilde zwanen tegen, een groep van 18 en daarbij ook een kleine zwaan die zich bij deze groep had aangesloten. Ik heb er vanuit de auto een hele tijd naar zitten kijken en genoten van hun gedrag en hun getrompetter.
Wilde zwanen communiceren vaak nogal luidruchtig, ik vind dat een geweldig geluid. Op de foto zie je de voorste twee zwanen ook luidkeels trompetteren, ze waren net komen aanvliegen en sloten zich aan bij de groep en waren daar blijkbaar nogal opgewonden over. Ik zou graag een weten waar ze het samen over hadden, maar het zal wel een wens blijven denk ik. Daarom laat ik er mijn eigen fantasie er dan meestal maar op los. Wie weet zeiden deze wel, "had je niet even op ons kunnen wachten, we hebben nu overal moeten vragen waar jullie waren, tjonge wat zijn we blij dat we er zijn en nu eerst eten!"



Reacties

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland