Dag 229 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 229 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


De hete droge zomer is ongetwijfeld ook een grote beproeving voor de slakken. Ik zie er aanzienlijk minder dan andere jaren en toen het snikheet was kon ik er helemaal geen eentje ontdekken. Blijkbaar weten ze toch plekjes te vinden waar ze veilig zijn voor uitdroging. Als het dan weer gaat regenen zie je ze opeens weer tevoorschijn komen. Zo ook vanmorgen na een nacht met wat regenbuitjes. Deze huisjesslak mocht even fotomodel zijn op een schildpadbloem. De schildpadbloemen houden ook niet zo van droogte, als ik ze niet af en toe even wat water had gegeven had ik deze foto niet kunnen maken. De slak vond deze bloem niet zo interesssant. Hommels echter kruipen helemaal in de bloem om even wat stuifmeel of nectar te snoepen, maar dat is dan weer niet te zien op een foto, dus alle reden om de slak vandaag maar eens even in de schijnwerpers te zetten.



Reacties

  1. Prachtig foto om te zien. Slakken komen als het vochtig is. Dit vinden lekker. Schildpadbloemen ziet prachtig uit. Slak kunnen overal kruipen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland