Dag 226 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 226 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.


O, wat geniet ik van dit typisch Nederlandse wisselvallige weer. Vanmorgen met de regenjas aan op de fiets en vanmiddag regelmatig zon en mooie wolkenluchten.
Gisteren leek het wel herfst en vandaag zie ik dan weer een koolwitje in de tuin die eitjes aan het leggen is op de look-zonder-look. Wat een variatie en wat knapt alles overal op van de regen die is gevallen, nog lang niet genoeg, maar je ziet dat het plant, dier (en mens) goed doet.


Reacties

  1. Ik wist niet dat de koolwitjes eitjes afzetten op Look -zonder- look.
    Laat ik nog meer Look-zonder-look staan.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik wist dat ook niet Jan, wel dat oranjetipjes ze als waardplant hebben, dat is natuurlijk familie, dus wellicht is het helemaal niet zo vreemd.
      En look-zonder-look is een mooie insectenplant dus mag bij mij ook weelderig aanwezig zijn.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland