Dag 76 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 76 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.



Het was vandaag een erg koude dag voor 17 maart. Vanwege de kou en vooral ook de stevige wind verwachtte ik in het veld niet zoveel te zien, maar het tegengestelde was waar. Zo heb ik een hele tijd gekeken naar een paartje grote zaagbek, dat langzaam naar me toe kwam zwemmen. Het was lastig licht om te fotograferen, maar ik had geluk toen deze dame even aan de wallenkant ging zitten. Ze laat mooi haar witte buik zien, waardoor de grote zaagbek ook wel "boterbuik" wordt genoemd. Ik ben blij met deze ontmoeting want ik heb deze mooie wintergasten niet vaak kunnen bewonderen deze winter.




Reacties

  1. Mooi dat je ondanks de kou een paartje zaagbekken hebt kunnen waarnemen Coby. Ik zie niks, hahaha want ik ga momenteel de deur niet uit. Heb het gehad met de kou.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland