Dag 37 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn

Dag 37 van mijn 365 dagenproject van Natuurkieker Natuur en Welzijn.
Vandaag kreeg ik braakballen van een IJsvogel van Gert Jan, die ze heel voorzichtig voor me had bewaard, ik ben er blij mee!




Ja ook ijsvogels braken net als bijvoorbeeld uilen de onverteerbaren resten van hun voedsel uit. In tegenstelling tot die van uilenzijn braakballen van een ijsvogel heel fragiel, ze vallen zo uiteen. Dat is op de foto ook te zien, ze glipten me uit de hand en daardoor viel er eentje helemaal uiteen. Zo was wel mooi te zien dat de braakbal van een ijsvogel bestaat uit allemaal graatje en andere visrestantjes.



Reacties

  1. Hai Coby,

    Ik zie deze post nu pas. Raar dat het nu pas in mijn lijst naar voren komt. Staat dat mooie ijsvogeltje bij jou thuis. Ik weet dat je een kerkuil hebt, maar dit ijsvogeltje is ook erg mooi. Leuk dat je die braakballetjes hebt gekregen. Ik heb ze wel eens uitgespuugd zien worden en die dingen vliegen alle kanten op. Geweldig dus dat je er eentje compleet hebt.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het klopt wel dat je deze blog pas later te zien hebt gekregen René. Ik ben de serie van 365 dagen nu nog aan het invoeren op de natuurkiekerblog. In eerste instantie wilde ik het alleen op Facebook doen maar niet iedereen kan het daar zien, vandaar dat ik de serie nu ook op mijn eigen blog plaats.
      Het ijsvogeltje is niet van mezelf maar staat al wel een tijdje naast de kerkuil die je wel hebt gezien.
      Ik ben inderdaad blij met de braakballetjes, waarvan het inderdaad een kunst is om die in tact te vinden.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland