Natuurkieker nu ook MBE meditatietrainer

Vele uren heb ik doorgebracht op mijn meditatiebankje, me verdiept in boeken over meditatie, ons brein en emotionele intelligentie. Alle seizoenen heb ik tijdens de cursusweekenden op het prachtige terrein van kasteel Hindersteyn kunnen meemaken. Ik ben in het kader van de opleiding een week op stilteretraite  geweest op Terschelling, heb workshops gedaan en na een boeiende en intensieve periode heb ik op 8 juli mijn diploma voor MBE meditatietrainer behaald.



 Nu ik de opleiding heb afgesloten en bekwaam geacht wordt als meditatietrainer, wil ik mijn ervaring en kennis van meditatie graag doorgeven aan anderen.
Meditatie is in tegenstelling tot wat er nog vaak gedacht wordt geen "wazig, zweverig gedoe", maar het zijn vaardigheden waarvan inmiddels vele onderzoeken hebben aangetoond dat ze een positieve invloed hebben op je welzijn. En mocht je een natuurliefhebber zijn, meditatie laat zich ook heel goed combineren met de natuur!



Via deze weblog en andere sociale media hebben veel mensen al kennis kunnen maken met mijn natuurkiekeractiviteiten. Deze natuuractiviteiten blijf ik doen en wil ze gaan uitbreiden. Wellicht is het opgevallen dat de naam Natuurkieker® sinds een tijdje wordt gevolgd door de woorden "natuur en welzijn". Ik ben bezig om van Natuurkieker® een bedrijf te maken waarbij er naast natuuractiviteiten als natuurwandelingen, lezingen en excursies ook welzijnsactiviteiten aangeboden worden als meditatiecursussen en workshops, massages en adem- en natuurcoaching.



Het realiseren van Natuurkieker® natuur en welzijn vind ik een spannend avontuur na tientallen jaren in loondienst te hebben gewerkt. Het is naast enerverend ook heel fijn om te kunnen werken aan een eigen bedrijf en mensen mooie activiteiten, workshops en cursussen te kunnen bieden waar ik met hart en ziel achter sta.
Uiteraard blijf ik op deze weblog natuurblogjes maken en na het afronden van mijn opleiding wil ik die ook weer regelmatig plaatsen. Daarnaast zal ik op deze weblog verslag doen van ontwikkelingen van Natuurkieker® en zal ik ook blogjes maken die te maken hebben met nieuwe activiteiten, workshops en cursussen. Wie steeds van het laatste nieuws op de hoogte wil blijven kan zich inschrijven voor de nieuwsbrief op de natuurkiekerwebsite. Ook de website zal de komende tijd verder worden aangepast.





Reacties

  1. wow Coby...dat ziet er heel inspirerend uit en jou kennende zal t beslist geen zweverig gedoe worden...wens je heel veel succes met deze nieuwe stap in je leven en bewonder je moed en enthousiasme om je eigen bedrijf te beginnen...maar vooral om je hart te volgen.
    En waar kan je betere inspiratie vandaan halen dan uit de natuur, prachtig om dit te combineren!! Nogmaals succes en "thumbs-up" van mij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Miek,wat een fijne woorden. Het is inderdaad prachtig om op deze manier mijn hart te volgen!
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
    2. Ik vind het ook geweldig. En inderdaad het zal vast niet zweverig worden maar wel heel erg goed.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd Coby en heel veel succes met het waarmaken van je eigen bedrijf.
    Het wordt vast en zeker iets heel moois.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Truus, ik ga er zeker wat moois van maken.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  3. Hoi Coby,

    Goed bezig een hele stap om van loondienst over te stappen naar je eigen bedrijf..
    geweldig, complimenten voor je inzet en doorzettingsvermogen!
    Dit lijk me ook echt niet zweverig...Hoe heb je de stilteretraite ervaren, dat lijkt me ook nog wel eens leuk om te doen, dicht bij jezelf komen!!
    IK wens je heel veel succes Coby! hoop dat het allemaal gaat lukken..

    Hartelijke Groet, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een hele stap en een spannend avontuur, maar ook echt heel fijn om te doen,het geeft veel voldoening om te werken aan iets waar je voor de volle 100% achter staat. Een stilteretraite is heel bijzonder, heel intensief maar ook heel waardevol, niet zo goed uit te leggen wat het met je doet, echt iets om zelf te ervaren. Ik ga zelf ook stiltedagen en stiltewandelingen organiseren, dat zijn mooie mogelijkheden om eens te ervaren wat het met je doet. Meerdaagse retraites geef ik eerst nog niet.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  4. Wauw, dat is een hele stap, spannend maar wel iets waarbij jij je hart hebt gevolgd en ik denk dat je daarmee al een grote stap hebt gezet in deze uitdaging. Het gaat je vast goed af. Heel veel succes met alle Natuurkieker activiteiten. groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Ghita, ja je hart volgen is een mooi avontuur en ik ben benieuwd wat er zo allemaal op mijn pad gaat komen.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  5. Wat goed van jou, ik wens je heel veel succes Coby.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat een wending in je leven, Coby. Gefeliciteerd met je diploma. Ik wens je een mooie, verdiepende en succesvolle levenservaring toe. Die wens tot verdieping komt me overigens niet onbekend voor. Echt fantastisch! Hartelijke groet, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Joke voor jouw fijne reactie,het is inderdaad een hele verandering en ook best spannend. Ik ben er echter heel blij mee en heb het gevoel dat ik nu helemaal kan doen wat goed bij me past.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  7. Hallo Coby,
    Je bent er nu dus helemaal klaar voor. Je hebt je heel grondig voorbereid, resulterend in een diploma, een nieuwe website en een heel scala aan activiteiten. Een sprong in het diepe na jaren in loondienst te hebben gewerkt. Spannend en uitdagend tegelijkertijd. Ik hoop voor je dat het gaat worden wat je je ervan voorstelt. Vanzelfsprekend blijf ik volgen hoe het verder gaat. Heel veel succes.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Kees, het gaat nu inderdaad na een flinke voorbereiding echt gebeuren, een mooi nieuw avontuur.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  8. Wauw..... geweldig Coby! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma. De nieuwsbrief wil ik ook graag ontvangen hoor dus zal me daar gelijk inschrijven. Heel spannend allemaal voor je en ik wens je dan ook heel veel succes.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Helma en leuk dat je ook inschrift voor de nieuwsbrief.
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  9. Hallo Coby,
    Geweldig dat je een eigen bedrijf start, gefeliciteerd.
    Die stilteretraite lijkt mij heel bijzonder, maar ik denk dat het voor mij niets is, ik praat zelfs in mijn slaap, hihi.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Irma. Wellicht zou een stilteretraite juist heel goed voor je zijn :-))
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen
  10. Hai Coby,

    Misschien is het overtallig worden wel het beste dat je is overkomen. Nu kun je je richten op je passie en iets wat je waarschijnlijk veel gelukkiger maakt. Het leuke is dat je ook niet met pensioen hoeft te gaan op je 67ste.
    Ik wil je bij deze nogmaals heel veel succes wensen met je nieuwe carrière.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel René, ik ben heel content met deze verandering en hoewel het best spannend is, voelt het beslist als de juiste keuze. En inderdaad ik hoef niet met pensioen :-)
      Natuurkieker Coby

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 soorten Lieveheersbeestjes

Jan en Jacob zijn twee rood/zwarte nachtvlinders

Ganzen in Nederland